torstai 18. heinäkuuta 2013

Lentoliput -check

Oli taas kyllä sellainen sähläys lippujen kanssa, onneksi ne on nyt kuitenkin hoidettu. Hommahan meni näin:
Kertauksena alkuosa tarinaa.
Ostin siis lentoliput noin viikko sitten Supersaverin kautta, ja olin tyytyväinen. Muutamaa päivää myöhemmin sain samasta paikasta sähköpostia että mun paluulentoni on peruttu ja että sen tilalle on tarjottu lentoa, jokä olis lähtenyt päivää myöhemmin (keskiyöllä). Vastasin takaisin, että uusi lento ei oikein käy päinsä (haluaisin olla suunnilleen järjissäni ja ei-sekaisin jouluna koto-Suomessa). Asiakaspalvelu lupasi selvittää asian ja käski mun olla yhteyksissä suunnilleen parin viikon päästä.

No, muutama päivä sitten sain KLM:ltä (lentoyhtiötäni siis) sähköiset liput sähköpostiin. Paluulento oli kuitenkin sama, kuin mitä mulle oli tarjottu ja mikä ei käynyt. Lippujen alaosassa oli lyhyt teksti, jossa kerrottiin että paluulentoa oli vaihdettu, ja että tarvittaessa voisi ottaa yhtiöön yhteyttä. Ja niinhän minä reippaana tyttönä teinkin. Mutta voitteko kuvitella -Facebookin kautta :o Se kyllä osoittautui hyvin käteväksi tavaksi. Pyysin lippujen vaihtoa ja ilmoitin (muka) sopivan päivän joskus illalla. Aamulla kun kurkkasin, niin uudet liput oli tullut sähköpostiin ja olin tyytyväinen. No, eilen juuri ennen nukahtamista tajusin kuitenkin, että ei kettu, ne liput olikin nyt lennolle päivää liian aikaisin! Olin sumplinut väärin asuntolasta uloskirjauspäivän ja lennon! Kun jos asuntolasta voi kirjautua ulos 21.12 ja mun lentoni lähtee 21.12 (ok tähän mennessä) kello 00:55 niin tässä yhtälössä on jotain pielessä. Eipä siinä sit muuta kun facen kautta paniikkiviesti lentoyhtiöön et "apua, ilmoitin väärän päivän, vieläkö vois vähän sumplia". Ja taas, aamulla oli uudet liput sähköpostissa. Nyt pitäis olla kaikki sen suhteen ok.

Enää lentojen osalta pitäis vaan ilmoittaa Konkukiin et millä lennolla tuun.Niillä on kahtena ilmoitettuna saapumispäivänä järjestetty nouto lentokentältä klo 10-16 (mikä on ihan kätevää). On kyl mukava ajatus, et joku on mua vastassa siellä, enkä oo ihan eksyksissä heti.

PS. Googletellessa löytyi myös syy lennon peruuttamiseen. Jos oikein ymmärsin niin KLM vaan siirtää Soulista lähtevät lennot keskiyölle kun ne aiemmin on lähtenyt joskus iltapäivällä. Jotenkin ihan loogisen oloista, lähden keskiyöllä, oon Amsterdamissa neljältä (lennon kesto 10 tuntia) ja kotona iltapäpäivällä samana päivänä. Vois ajatella et vuorokausirytmi pysyis kohtuullisen normaalina, katsotaan sit myöhemmin et miten käytännössä käy

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti